آموزش تعمیرات لپ تاپ

آموزش تعمیرات لپ تاپ و نوت بوک , موبایل و تبلت , دستگاه پرینتر و فتوکپی , هارد , آموزشگاه برتر

آموزش تعمیرات لپ تاپ

آموزش تعمیرات لپ تاپ و نوت بوک , موبایل و تبلت , دستگاه پرینتر و فتوکپی , هارد , آموزشگاه برتر

طرفدارن به طراحی ست اداری می توانند مقاله سایت مارا در این زمینه مطالعه کنند

طرفدارن  به ایجاد ست اداری می توانند مطالب ما را در این حیطه مطالعه کنند

  در ساخت ست اداری معمولا میتوان 5مورد  را بررسی کرد که بستگی به نیاز مشتری دارد انعطاف پذیر میباشد

ساخت ست اداری حرفه ای , ست اداری باعث  افزایش رونق کسب و کار هر شرکتی که می خواهد مکاتبات حرفه ای انجام دهند می شود بنابرین درخواست طراحی ست اداری نمایش گذاشتن مدارک کسب و کار سازمان به صورت  حرفه ای اثر زیادی در روان سفارش دهنده دارد ، درخواست ایجاد ست اداری هویت شرکت  شما را در ذهن درخواست کنندگان و دوستانتان ثبات می بخشد که ما به شما یاری میرسانیم تا ست اداری با ظاهری  زیبا و منسجم داشته باشید.ما به شما کمک می کنیم در سر برگ خود مفاهیمی مانندراهبردشرکت خود ، تعهد خود در قبال کیفیت و ارزش ها را به مشتری نشان دهیدقیمت طراحی سایتمتفاوت از ست اداری می باشد وهیچ شباهتی با آن ندارد.

نکات مهم در طراحی سربرگ ها
•    از نکات مهم در طراحی سربرگ ها این است که سربرگ بهتر است توسط المانهایی که به سلیقه طراح انتخاب می شود (فرم، خط، نوشتار، رنگ و ...) حداقل از دو طرف بسته گردد. مهم نیست که این بسته شدن از کدام ضلعهای سربرگ باشد. اما بهتر است برای زیبایی هرچه بیشتر و فاصله گرفتن آن از اوراق یادداشت، حداقل از دو سمت بسته شود.
•    فونت های استفاده شده در طراحی سربرگ معمولا بین 10 تا 14 پوینت انتخاب می شود. باید توجه داشته باشید اگر سربرگ شما در کاغذ A5 طراحی میشود، این سایز از فونت را نباید کوچک کنید . بزرگی و کوچکی نوشتار در سربرگ های A4 و A5 با هم تفاوتی نمیکنند.
•    سربرگها باید تک زبانه طراحی شوند. استفاده از فونتهای انگلیسی در نوشتار آن ، از حرفه ای بودن سربرگ کاسته و جز اشغال کردن بی مورد کاغذ فایده ای نخواهد داشت. سربرگ های رسمی و اداری یا قطعا به زبان فارسی طراحی می شوند یا تماما به زبان انگلیسی و سربرگ های دوزبانه عملا معنی و مفهومی نخواهند داشت.
•    استفاده از نمادهای مذهبی در طراحی سربرگ نیز توصیه نمی گردد. خوبست بدانید استفاده از نمادهای مذهبی در تمامی کارهای گرافیکی در تمام دنیا غیر مجاز تلقی می شود و آنرا نشان بی احترامی به مذهب می دانند. البته استفاده از کلام بسم الله و بسمه تعالی در سربرگ های ایرانی مجاز می باشد اما غیر حرفه ایست.
•    حاشیه سربرگ باید حداقل یک سانتیمتر در نظر گرفته شود و زمینه اصلی سربرگ بهتر است سفید یا رنگ بسیار بسیار ملایم انتخاب شود. زیرا در هنگام کپی سیاه و سفید یا درهنگام فکس ، زمینه تند رنگی یا المانها با رنگ های تند ، بد کیفیت نشان داده میشوند و اگر زمینه از رنگ یا عکس برخوردار باشد ، نوشته های داخل سربرگ یا نامه ، وضوح خود را از دست می دهند. بنابراین در مجموع طراحی سربرگ ، هرچه رنگ های ملایم و تنوع کمتری داشته باشند، بهتر است.
•    سربرگ چیست؟
•    سربرگ ها یا Letter Head ها ، همان کاغذهایی هستند که برای نگارش نامه های رسمی و سازمانی یا برای اشخاص حقیقی ( اما باز به صورت رسمی ) مورد استفاده قرار می گردند. سربرگ ها یا کاغذهای A4 هستند یا در برخی موارد A5 و به ندرت در سایز دیگری تهیه می گردند.






سربرگ ها از آنجاکه دارای نشان رسمی موسسه یا شرکت مربوطه هستند، جزو اوراق رسمی و مهم به حساب می آیند و باید مراقب باشید که این اوراق به دست شخصی که از آن بتواند سوء استفاده نماید، نیفتد.
انواع کارت ویزیت
کارت های ویزیت بسته به سبک و ایده های طراحی مختلف به دسته هایی تقسیم می شوند:
•    کارت ویزیت های مسطح افقی و معمولی که عمدتا در دسترس هستند و همه جا دیده میشوند.
•    کارت ویزیت های مسطح عمودی که به عمومیت کارت های افقی نمی رسند و بیشتر در مشاغل هنری و خاص مورد استفاده قرار می گیرند.
•    کارت ویزیت های فانتزی که برای مقاصد کودکانه ، شاد و خاص استفاده می شوند. این کارت ها معمولا دارای لبه های مستقیم نیستند و شبیه اشکال مختلف و یا حیوان های مختلف برش خورده اند.
•    کارتهای ویزیت تعاملی که معمولا بعد از عرضه آن به مخاطب، مخاطب می تواند با جدا کردن قسمت های خط کشی شده ، شکلی را از توی آن در آورد ( مانند کتابهای قصه بچگانه که تصاویرایستاده و برجسته ای با بازکردن کتاب ایجاد می شود و با بستن کتاب ، تصاویر نیز مسطح می گشت) و یا مثلا با حرکت دادن قسمتی از کارت اتفاقی می افتد و ...
•    کارت های ویزیت با قابلیت استفاده در مقاصد مختلف به جای انداختن آن در داخل کیف، مانند: کارت ویزیت شبیه زیر لیوانی که می توان به عنوان زیر لیوانی نیز از آن استفاده کرد، یا کارت های ویزیت جعبه ای و لیوانی که شبیه جعبه یا لیوانی از جنس مقوا برای قرار گرفتن روی میز و شاید گذاشتن خودکار یا کاغذ درون آن طراحی شده اند.
•    کارت های ویزیت با جنس و شکل محصول تولیدی صاحب کارت: مثلا کارت ویزیت با جنس الیافی شبیه تشک خواب و طرح زمینه ای به همین شکل که کاملا تداعی محصول را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
تمامی این نوع از کارت های ویزیت ضمن زیبایی وخلاقیت در طراح و ایده پردازی آنها، چندان در ایران مرسوم نمی باشند و تنها نوع اول و بعضا نوع دوم که کارتهای مسطح افقی وعمودی می باشند در ایران بیشتر استفاده می گردند. زیرا کمترین بودجه برای طراحی و چاپ کارت ویزیت و کمترین ریسک در این زمینه از سوی صاحبان مشاغل در نظر گرفته می شود.









طراحی ست اداری از خدمات شرکت ایفانت می باشد.

تعمیرات تلفن همراه حاوی آشنا شدن با اساس کلی و طرز کار گوشیهای موبایل است

تعمیرات موبایل دربردارنده آگاهی با اساس کلی و طرز کار  گوشیهای موبایل می باشد

 همچنین آگاهیبا تاریخچه تلفن -ابزار و اسباب  تعمیرگاه،سری بندی گوشی ها - نقشه خوانی- شناخت قسمت ها - قطعات گوشی ها و اقسام سیستم عامل هاو...میباشد.

البته این نکته لازم به ذکر است که تعمیرات موبایل بدون اطلاعات الکترونیک و دانستن روابط و شناختن قطعات و مخابرات سیارمنجر به اشتباهات در تعمیرات و عدم توانایی تعمیر کار خواهد شد و تعمیرکاری در کار خود پیشرفت خواهد کرد که با علم به روابط الکترونیکی و مخابراتی بخش های مختلف یک گوشی دست به تعمیر آن بزند . زیرا گوشی تلفن همراه دستگاهی بیش از اندازه حساس ، پیشرفته و دقیق است که نمی توان به صورت تجربی و عملی تعمیرات آن را انجام داد . بنابراین در دوره های کارورزی، بخش تعمیرات موبایل زمان مفیدی است که شما به الکترونیک و مخابرات تسلط کافی داشته باشید.


درهمین راستا آموزشگاه پارسه دوره های آموزشی آموزشگاه تعمیرات موبایل رابصورت حرفه ای برگزار می کند

 

 آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات موبایل

ابتدا با تکنولوژیهای شبکه تلفن همراه و همچنین نسلهای تلفن همراه آشنا شوید :

* FDMA: در ایـن تکـنـولوژی برای هر تلفن همراه یک فرکانس مجزا تعلق میگیرد.

* TDMA : این تکنولوژی دیجـیـتـالـی تماس هـای تـلـفـنی را در قــالب بـــسته هایی از داده بر طبق زمان تقسیم بندی میکند.

* CDMA: این تکنولوژی ما را قادر میسازد حجم بالایی از داده و صوت را توسط یک فرکانس یکسان همزمان مخابره کنیم.

نسلهای تلفن همراه

*1G: نسل اول که تلفنهای همراه آنالوگ را تشکیل میدادند.

*2G: نسل دوم تلفنهای همراهی که از سیستم دیجیتالی بهره میگیرند.

*3G: نسل سوم تلفنهای همراه که انتقال داده ها در آن باسرعت بالا (تا 2 مگابایت در ثانیه) صورت میگیرد.

*4G:نسل چهارم تلفنهای همراه که در آن انتقال داده ها با سرعت 20 مگابایت در ثانیه امکان پذیر بوده و برای مشاهده برنامه های تلویزیونی مناسب میباشد. پیش بینی میگردد که این نسل از تلفن همراه از سال آینده و یا حداکثر تا سال 2010 میلادی به بازار عرضه گردد.

DUAL BAND (باند دوگانه) چیست؟ به قابلیت تلفن همراه در تغییر فرکانسهای ارتباطی اطلاق میگردد. به این معنی که قادر است از فرکانسهای دیجیتالی 800MHZ و هم 1900MHZ برای ارسال و دریافت تماس استفاده کند.

TRI BAND (باند سه گانه) چیست؟ تلفن همراهی که قادر است هر فرکانس دیجیتالی را پشتیبانی کند.

DUAL MODE (حالت دوگانه) چیست؟ به تلفنهای همراهی که قادر میباشند هم از سیستم دیجیتال و هم سیستم آنالوگ استفاده کنند اطلاق میگردد.

* CARRIER: به کمپانی تامین کننده سرویسهای ارتباطات راه دور بی سیم کریر میگویند. یا همان اپراتور تلفن همراه.

* NETWORK: شبکه فرستنده امواج مخابراتی تلفن همراه.

* SERVICE PLAN (نوع خدمات): نوع سرویسی که مخابرات به کاربران تلفن همراه ارائه میدهد مانند: عدم نمایش شماره تلفن، ارسال پیام کوتاه، ویدئو کنفرانس و غیره.

*SERVICE AREA=COVERAGE: محدوده های جغرافیایی تحت پوشش اپراتور تلفن همراه.

* GSM (سیستم جهانی ارتباطات تلفن همراه): استاندارد جهانی ارتباطات دیجیتالی تلفن همراه که در 60 کشور جهان مورد استفاده قرار میگیرد. چهار فرکانس متداول در این استاندارد عبارتند از:850mhz-900mhz-1800mhz-1900mhz.

* UMTS: سر نام کلمات"سیستم جهانی ارتباطات راه دور تلفن همراه" میباشد. این اصطلاح مترادف نسل سوم تلفنهای همراه میباشد.

* GPRS (سرویس بسته های امواج رادیویی): این تکنولوژی امکان انتقال حجم و سرعت بالای داده را فراهم میآورد.

* SIM (ماژول شناسایی مشترک): (سیم کارت) کارت پلاستیکی کوچک و قابل حمل که اطلاعات مربوط به شماره تلفن مشترک،اطلاعات کاربر،دفترچه تلفن کاربر و.. را در خود ذخیره میکند.

درست کردن گوشی حاوی آشنا شدن با اصول جامع و مدل عملکرد  گوشیهای موبایل است

 همچنین شناساییبا تاریخچه تلفن -وسیله و لوازم  تعمیرگاه،سری بندی موبایل ها - نقشه خوانی- شناخت قسمت ها - قطعات گوشی ها و اقسام سیستم عامل هاو...میباشد.

البته این نکته لازم به ذکر است که تعمیرات موبایل بدون اطلاعات الکترونیک و دانستن روابط و شناختن قطعات و مخابرات سیارمنجر به اشتباهات در تعمیرات و عدم توانایی تعمیر کار خواهد شد و تعمیرکاری در کار خود پیشرفت خواهد کرد که با علم به روابط الکترونیکی و مخابراتی بخش های مختلف یک گوشی دست به تعمیر آن بزند . زیرا گوشی تلفن همراه دستگاهی بیش از اندازه حساس ، پیشرفته و دقیق است که نمی توان به صورت تجربی و عملی تعمیرات آن را انجام داد . بنابراین در دوره های کارورزی، بخش تعمیرات موبایل زمان مفیدی است که شما به الکترونیک و مخابرات تسلط کافی داشته باشید.


درهمین راستا آموزشگاه پارسه دوره های آموزشی آموزشگاه تعمیرات موبایل رابصورت حرفه ای برگزار می کند

قطعات داخلی موبایل :

در این مقاله شما با سخت افزار و قطعات داخلی گوشی های تلفن همراه و فرایند هایی که به واسطه آن قادر به گفتگو و استفاده از گوشیتون می شوید رو توضیح خواهم داد.
قسمت اول:
برد های موبایل به دلیل ساختار فشرده و پیچیده ای که دارند داری طراحی متفاوت نسبت به سایر بردهای الکتریکی می باشند.این بردها دارای 7 لایه بوده که از داخل هر کدام از این لایه ها مدارهای مختلف عبور داده شده اند و این مدار ها در قسمت هایی از برد به هم متصل می شوند که به این قسمت ها متالیزه گفته می شود.
قبل از هر چیز به توضیح مفاهیم اولیه در زمینه قطعات تلفن همراه می پردازم.
مقاومت:
این قطعه به عنوان یک کاهش دهنده ولتاژ محصوب می شود.
به عنوان مثال برای قطعاتی که نیاز به ولتاژی کمتر از ولتاژ باتری دارند در مدار آنها از یک مقاومت برای کاهش میزان ولتاژ استفاده می شود.
خازن:
این قطعه بسته به این که در چه مداری از آن استفاده می شود دارای کاربرد های مختلفی می باشد.ولی در حالت کلی به عنوان یک ذخیره کننده ولتاژ مورد استفاده قرار می گیرد.
برای مثال فلش دوربین رو تصور کنید که به ولتاژ بالایی نیاز دارد.این ولتاژ بالا را خازن تامین می کند.
سلف: ( سیم پیچ)
سلف یا سیم پیچ قطعه ای است که بیشتر از آن در مدارات فرکانسی استفاده می شود. این قطعه کاربرد های گوناگونی دارد که میتوان به عنوان تطبیق امپدانس دو مدار با یکدیگر و همچنین به عنوان یک ذخیره کننده ولتاژ نیز استفاده شود.
دیود:
قطعه ای دوپایه که نقش محافظتی و تثبیت کنندگی ولتاژ دارد. و عبور جریان در آنها یکطرفه می باشد.و دارای انواع مختلف می باشد.
ترانزیستور:
قطعه ای 3 پایه که بسته به اینکه در چه نوع مداری استفاده شود کارکرد متفاوتی دارد. از ترانزیستور ها بیشتر به عنوان تقویت کنندگی و سویچینگ استفاده می شود.
:IC
قطعه ای می باشد که از مدارات مجتمع تشکیل شده است و در درون هر یک قطعات بسیار زیادی با چینش مناسب قرار گرفته اند.
آی سی ها بسته به کارشان عمل کرد های متفاوتی دارند.

















**********************

برد های موبایل را به سه قسمت یا بلوک اصلی تقسیم بندی میکنند که شامل :

-1 بلوک RF (Radio Frequency )
-2 بلوک AF ( Analog Frequency )
-3 بلوک Base Band
 


-1 بلوک RF


این بلوک و قطعات متعلق به آن در قسمت بالای برد گوشی قرار می گیرند.این بلوک در حقیقت وظیفه دریافت فرکانس های GSM از دکل های BTS مخابرات رو بر عهده دارد و پس از دریافت این فرکانس ها اطلاعات موجود در داخل انها را جداسازی کرده و به قسمت های مورد نظر در گوشی ارسال می کند.
این بلوک شامل قطعاتی همچون :
آنتن, سوئیچ SAW , آی سی RF , کریستال26مگاهرتز , VCO, آی سی PF یا PA.


- آنتن:
که در  حقیقت  وظیفه دریافت فرکانس ها از دکل های BTS را بر عهده دارد.
- سوئیچ آنتن:
این قطعه شما  رو در حالت فرستنده و گیرنده قرار می دهد و بین این دو حالت سویچ می شود.
- فیلتر :SAW
همونطور که از نامشون پیداست وظیفه ف ی ل ت ر ینگ و نویز گیری را بر عهده دارند و به فرکانس هایی غیر از فرکانس های GSM اجازه ورود به گوشی شما رو نمیدهند.
- آی سی :RF
این آی سی وظیفه مدولاسیون و دمدولاسیون رو بر عهده دارد.
* از انجایی که اصوات قابلیت انتشار محدودی دارند  برای رفع این مشکل در مخابرات از فرکانس ها یا امواج با طول موج های بلند استفاده می کنند که قابلیت انتشار تا مصافت های بسیار دورتر را دارا می باشند.یعنی اصوات یا اطلاعات سوار بر این امواج شده و سپس ارسال می شود. این کار در موبایل بر عهده آی سی RF می باشد.
به عمل سوار کردن اطلاعات بر روی امواج مدولاسیون و به عمل جداسازی اطلاعات از امواج را دمدولاسیون گویند. پس از اینکه ای سی RF اطلاعات رو از فرکانس ها جداسازی کرد انها را به بلوک AF ارسال می کند.
سرنوشت اطلاعات در بلوک  AF رو در قسمت خودش توضیح خواهم داد. پس از اعمالی که بر سر اطلاعات در بلوک AF آورده میشود یکسری اطلاعات به بلوک RF و ای سی RF ارسال میشود.حال این ای سی باید اطلاعات رسیده را بر روی امواج سوار کند (مدولاسیون) تا برای ارسال آماده شوند. در این مرحله نیاز هست تا امواج یا فرکانس های مذکور توسط قطعه ای ایجاد شود. این فرکانس ها توسط قطعه ای بنام کریستال 26 مگاهرتز ایجاد شده و در اختیار آی سی RF برای مدولاسیون قرار می گیرد.پس از عمل مدولاسیون فرکانس ها به سمت آی سی PF ارسال میشوند.
- آی سی: PF
این آی سی وظیفه تقویت فرکانس های ارسالی را بر عهده دارد و فرکانس یا امواج را به سمت سوئیچ آنتن ارسال میکند تا سوئیچ انتن نیز به کمک آنتن گوشی این فرکانس ها رو در فضا منتشر کند.
VCO
این قطعه در حقیقت وظیفه تبدیل یک فرکانس به فرکانسی دیگر را بر عهده دارد. برای درک بهتر کار VCO زمانی را فرض کنید که شما در حال مکالمه با گوشی هستید. در این حالت شما از نزدیک ترین دکل BTS فرکانس ها را دریافت می کنید حال اگر شما در حال حرکت باشید و از دکل BTSکه اطلاعات را دریافت می کنید دور شوید و به دکل دیگر نزدیک شوید باید ارتباط شما با دکل قبلی قطع و فرکانس ها را از دکل جدید و نزدیکتر دریافت کنید. اما از انجایی که دکل های BTS دارای فرکانس های متفاوتی هستند در حالت عادی
شما قادر به دریافت فرکانس ها از دکل جدید نمی باشید و ارتباط شما قطع خواهد شد. برای رفع این مشکل در برد گوشی ها قطعه ای به نام VCO طراحی و ساخته شده است.
VCO فرکانس های قبلی را با فرکانس های جدید مطابقت میدهد و شما بدون هیچ مشکلی میتوانید فرکانس ها را دریافت کنید.















 

 درست کردن موبایل حاوی آگاهی با اصول کلی و نحوه کار  گوشی های موبایل می باشد